onsdag 18 april 2012

Jag har en plan!

Den här veckan har jag känt mig lite stressad med fullproppade dagar från morgon till kväll. C-uppsatsen tar mycket kraft måste jag säga. Efter en dag framför datan så bytte jag tillslut om till löparkläderna för en runda tillsammans med Minna. Hon nappade på mitt förslag om ursvik och jag är glad att vi valde att springa där. Det finns så mycket kraft att hämta därute i naturen!  Sakta men säkert började saker och ting inom mig lugna ner sig. Jag insåg plötsligt att jag hellre "hyllar" mig själv över det jag har åstadkommit än att känna mig stressad över det jag inte ännu hunnit göra. Jag kom fram till att jag ska göra det som jag brukar göra när jag har mycket för mig; en prioriteringslista såklart, där jag kan bocka av allt eftersom. Ibland blir jag nämligen mer stressad över att jag ska glömma något än själva sakerna som jag egentligen ska utföra och det känns ju onödigt;-)  Med lista så kan man koncentrera sig på en sak i taget istället och klappa sig på axeln för det man utför.

Dags att även använda mig av de pykologiska färdigheterna som jag har fått från löpningen när det gäller c-uppsatsen som "hinder är det du ser när du tar ögonen från målet". Hela tiden försöka att tänka "hur gör jag för att lösa det här?"  och aldrig Tänka  "det här är omöjligt!" för då låser man sig direkt och tappar energi,( i alla fall jag). Bra nu har jag rett ut detta. Nu känner jag mig lugn och stabil! ;-) En längre kvällsprom med doggsen innan det blir natti, natti! ;-)

Inga kommentarer: