torsdag 26 april 2012

Låååångpanna!

Jag skulle ut och springa idag när jag hade pluggat klart. Så mycket visste jag.
 Jag hade inte bestämt mig för hur långt eller hur fort. Jag hade inte heller bestämt vart.
Jag kunde bara komma på vart jag INTE ville springa. som lötsjön tex...den kändes uttjatad.
 Jag sms:ade lite med Minna som jag hade pratat lite löst om att springa tillsammans med... och vi bestämde oss för att ses 1,5 timme senare.  Jag la mig och vilade och gosade med hundarna samtidigt som jag hörde vattnet smattra mot rutan. Jag kände mig seg och lite trött.
När jag träffade Minna så hade hon ungefär samma känsla som mig. Vi kom fram till att C-uppsats-skrivande suger musten ur en ;-) Något måste man ju skylla på ;-)
Hon hade sagt till sin pojkvän att hennes löpar-runda kunde ta allt från 5 minuter till 3 timmar när han hade frågat när hon kunde tänkas vara hemma igen.  Hehe....Så det kändes som om vi var på samma nivå, hon och jag;-)  Vi sprang på och snick-snackade om allt mellan himmel och jord. Tillslut var vi tillbaka där vi startade med 20 sprungna km i benen och jaaaa... det kändes ju riktigt bra! Tänk att en så ogenomtänkt runda i regn och rusk kunde bli så bra ändå :-) Tack för trevligt sällskap Minnis! :-)
Såg föresten att de kommit upp en del mingelbilder på living greens hemsida från Oriflames lanseringsevent i tisdags, bland annat denna där jag är med.

Foto: Fotograf: Cicci Feinstein

Näe... Mina vänner....på tal om väder... nu hoppas jag att tråkvädret styr upp sig till helgen, en runda i kortbyxor snarast möjligast vore något.... det är ju faktiskt snart Maj(!!!) så det vore inte mer än rätt!

2 kommentarer:

Staffan sa...

Bra sprunget i regnet! Det blev kortbyxor på långpannan i onsdags morse och imrgon blir det vårens längsta långpass nu innan maran och jag kommer definitivt springa också det i kortbyxor, det är tillräckligt varmt nu ihop med en långärmad tröja, prova!!

Lina sa...

Tack staffan! Jasså....jag kanske ska våga prova i helgen ;-) hehe...det enda passet jag har kört i shorts än så länge är på premiärmilen :-)