söndag 16 december 2012

Att klaga är som att sitta i en gungstol
- du har något att göra men du kommer ingenstans.

 Härligt citat va?!
Just det citatet tänkte jag på innan jag för femtio-elfte gången jämrade mig över att vara för förkyld för att springa...Det är bara det att jag verkligen saknar det nu..VERKLIGEN!
Jag tycker att höst och vinter är en härlig tid för träning! 
Trots att jag älskar att springa lopp så gillar jag även känslan av att gå "all in" och träna på utan uppladdning och nedvarvning inför olika tävlingar.
 Tji... fick dock jag, som var så i gasen med träningen förra veckan, när något elakt förkylningsvirus satte stopp för mina storstilade träningsplaner.
Jag kommer på mig själv med att tänka; "tänk om formen försvinner nu när jag gör uppehåll från träningen". Varför håller man på och tänker så? 

Jag vet ju att några dagars uppehåll från träningen absolut inte är någon katastrof. Tvärtom kan
faktiskt en extra vilodag vara precis det som kroppen behöver. Under vilan bygger ju kroppen  upp och återhämtar sig. Men nu tycker jag att jag har vilat tillräckligt-

Jag tror faktiskt att jag kommer att vara fit for fight i morgon....wieeee
Måndag, ny vecka.Nya tag.  

Inga kommentarer: