tisdag 8 april 2014

Kom vår!

Jag,som många andra, blir galet nöjd när våren kommer och jag tar den omedelbart för given. Därför känner jag mig något missnöjd när jag nu sitter och fryser  med blött hår på en busshållplats medan mina inköpta vår/sommar-sneakers som jag köpte i helgen fortfarande ligger kvar i kartongen. Vart är solen och fågelkvittret?
Jag är samtidigt rätt nöjd i nuläget då jag idag var uppe med tuppen och begav mig till sats för ett pass på crosstrainern. Min nya träningskompis, ett perfekt alternativ till löpning!

1 kommentar:

Kristin sa...

Hej Lina!
Jag är en ny läsare av din blogg och också en väldigt ny löpare... Har bara sprungit några veckor. Jag undrar om du skulle vilja skriva lite om hur det var när du började med löpning. Och kanske lite tips på upplägg och så... Jag springer i nuläget 5 km på 26 min, och 1 mil på 56... Men mitt första riktiga lopp är om tre veckor, 12 kilometer. Jag har precis köpt en pulsklocka, än så länge bara sprungit en gång med den. Men känner att jag är typen som kan sporras av sånt ;)
Hur vet man vilken puls man bör ligga på för att hålla en mil? Hur hårt man kan pressa sig? Är det bara att springa mycket o testa? Jag tränar Nordic Military Training två ggr/vecka och försöker få till två löppass på det. Men mitt mål med löpningen är att det ska vara kul, och att pressa tiderna såklart! Vore bara kul att höra dina tankar och erfarenheter! Tack för en inspirerande blogg!